Budowa świadomości marketingowej przedsiębiorcy
2014-01-02 21:46:30

Czy promocja jest potrzebna aby wyróżnić firmę na rynku pracy? Co to jest promocja, reklama? Jak firmy podchodzą do problemu promocji? Jak szukać i gdzie informacji o przedsiębiorstwach? Jak tworzyć budżet promocyjny? Na te oraz szereg innych pytań będzie ten artykuł dla Państwa.
Bardzo często firmy nie mają świadomości jak ważny jest marketing, czy działania marketingowe w firmie. Zwłaszcza w dobie kryzysu najczęstszym błędem firm było i jest redukcja działów promocyjnych, marketingowych lub wręcz celowo nie zatrudnianie ich. I myślę, że to zła decyzja. Dlaczego? Ponieważ nie jest sztuką wyprodukowanie towaru, wykonywanie usługi tylko sztuką jest sprzedać ten towar lub usługę Klientowi, który ma potrzebę. I dlatego też w firmie potrzebne jest budowanie świadomości marketingowej. Budowanie świadomości marketingowej po to, żeby wyznaczyć sobie strategie działania w zakresie segmentacji rynku (dla kogo tworzymy, produkujemy, świadczymy usługę). Aby dowiedzieć się kto może być naszym odbiorcą, ostatecznym Klientem powinniśmy przeprowadzić np. badania rynku w formie ankiety. Świadomość marketingowa to również znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie produkty produkować, co sprzedawać aby zaspokoić potrzeby odbiorcy – Klienta? Jak ma wyglądać produkt, usługa. Jaka będzie kolorystyka, opakowanie, jak budować markę, jak budować pozytywny wizerunek firmy. Budowanie świadomości marketingowej to przede wszystkim dobrze przygotowana, przeszkolona kadra od strony sprzedaży, czy marketingu: promocji i reklamy, oraz technik docierania z informacją na temat firmy do klienta.
 

Copyright © 2013 - 2017 Mati Consulting | Mapa strony | Google+